Adóigazolás (Hatósági bizonyítvány)

Általános információk

Az adóhatóság hatáskörében eljárva, a nyilvántartásában szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapotnak megfelelő, az adózó által kért és a jogszabályban előírt adattartalommal, az adózó kérelmére az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 126. §-a alapján hatósági bizonyítványt állít ki.

Az adózó az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon kezdeményezheti hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó igényét.

Az ügy kérelemre indul,  DÁP felhasználói azonosító nélkül papír alapon is benyújtható.

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (Dáp tv.) II. fejezetében leírtak szerint a DÁP felhasználó az ügyeit elektronikusan intézi.

A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény 19. § (1) bekezdés a; és b; pontja alapján elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, önkormányzat, az ügyfél jogi képviselője.

A kérelem elektronikusan az e-önkormányzati portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) keresztül nyújtható be.

Nyomtatványok

kerelem_nullas_igazolashoz_.pdf

Kapcsolódó jogszabályok

Az Illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
Az Adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI törvény
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet

Ügyintézés díja és határideje

Az adóigazolás kiállítása illetékmentes, kiadásának határideje 6 nap

Ügyintézés

Ügyintézést végző szervezeti egység
Veresegyházi Polgármesteri Hivatal Adóügyi Osztály
2112 Veresegyház, Fő út 35.

Ügyintéző neve
Kovácsné Sanyó Anita

iparűzési adó ügyintéző
Telefon: +36 (28) 588-621
E-mail: sanyo.anita@veresegyhaz.hu