Önkormányzati Hivatali Portál használata

Az elektronikus ügyintézés (ELÜGY) helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP). A portálon keresztül lehetősége van ügyindításra, ügykövetésre, adóegyenleg lekérdezésre.

Elektronikus ügyintézés az önkormányzati hivatali portálon általános tájékoztató

Ügyindítás:

Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása.

Az ügyindítást megelőző lépésekben meg kell adni, hogy ki az, aki az ügyet indítja, melyik önkormányzat részére szeretne benyújtani űrlapot, és melyik űrlapot szeretné benyújtani. Ezeket megadva eljut a kitölthető űrlaphoz, mely adatait kitöltve és ellenőrizve a rendszer digitálisan aláírja és a biztonságos kézbesítési szolgáltatás (BKSZ) segítségével eljuttatja az önkormányzat Hivatali Kapujába. A Hivatali Kapuból az iktatórendszeren keresztül a beadott űrlap letöltésre kerül, és iktatást követően eljut az ügy intézőjéig. Az űrlap iktatórendszerbe érkezéséről egy letöltési igazolást kap (mint egy térti vevény), ezzel bizonyítva, hogy a benyújtott űrlap megérkezett az önkormányzathoz.

Lépések a bejelentkezéstől az űrlapbeküldésig:

  1. OHP portál betöltése: Önkormányzati hivatali portál eléréséhez keresse fel a http://ohp.asp.lgov.hu címet böngészőprogramon keresztül.
  2. Bejelentkezés: Ki vagyok én? A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) segítségével tehető meg. Például Ügyfélkapus azonosítást választva, a felhasználói név és jelszó megadásával.
  3. Önkormányzat választás: Melyik önkormányzathoz kíván űrlapot benyújtani? Önkormányzat kereső.
  4. Ügyindítás, űrlap választás: Melyik űrlapot szeretné kitölteni? Űrlapok listájából választás.
  5. Űrlap kitöltés: Űrlap adatainak megadása, a megjelenő iiFormon keresztül.
  6. Űrlap ellenőrzés: Minden helyesen van kitöltve? Csak hibamentes űrlap küldhető be. Az űrlapellenőrzés rámutat az űrlap benyújtásához szükséges kitöltendő adatok meglétére, helyességére.
  7. Űrlap beküldés: Űrlap eljuttatása az önkormányzat hivatali kapujába.
  8. Letöltés igazolás: Űrlap beküldését követően 1-2 munkanapon belül letöltésigazolás kell kapnia, mely igazolja, hogy az önkormányzat letöltötte az űrlapot.

 

Részletesen

  1. OHP portál elérése

Önkormányzati hivatali portál eléréséhez keresse fel a http://ohp.asp.lgov.hu címet böngészőprogramon keresztül.

A megjelenő oldalon a „válasszon önkormányzatot” gombra kattintva az önkormányzat kereső jelenik meg, ahol kiválaszthatja, hogy melyik önkormányzathoz kíván űrlapot benyújtani.

A másik „bejelentkezés” gomb segítségével a Központi Azonosítási Ügynök érhető el, ahol például ügyfél kapuja segítségével már most bejelentkezhet, ám erre később is lehetősége van az oldalakon megjelenő bejelentkezés feliratra kattintva.

 

  1. Bejelentkezés

KAÜ, többféle azonosítási mód közül választhat.

A legegyszerűbb bejelentkezési mód az Ügyfélkapun keresztül történő azonosítás. Ezt választva meg kell adni az ügyfélkapu létrehozáskor kapott felhasználónevet és jelszót.

Lehetőség van eSzemélyi használatával azonosítást elvégezni. Ehhez szükséges, hogy elektronikus személyi igazolvánnyal rendelkezzen, valamint az ezt olvasni képes eszköz a számítógéphez legyen csatlakoztatva.

A harmadik lehetőség a telefonos azonosítás.

 

 

  1. Önkormányzat választás

 A „Válasszon Önkormányzatot” vagy az „Önkormányzat kereső” gombot választva megjelenik az Önkormányzat kereső.

A megjelenő oldalon a település neve vagy az önkormányzat neve alapján lekérdezheti az önkormányzatokat. Lekérdezést követően a megjelenő önkormányzatok közül ki kell választania azt az önkormányzatot, ahová az űrlapot be szeretné nyújtani.

Sikeres bejelentkezést követően megjelennek a portálszolgáltatások.

 

 

  1. Ügyindítás, űrlap választás: Ügyindítás során ki kell választani a kitöltendő űrlapot.

Meg kell adni, az eljárás módját, azaz azt, hogy saját nevében, vagy meghatalmazottként/képviselőként kíván űrlapot kitölteni.

Az űrlap kiválasztásához Ágazat és Ügytípus megadása szükséges.

A lekérdezést elindítva megjelenik az űrlapok listája

 

A megjelenő listából az adott űrlap Online kitölthető, a kitöltési útmutató megtekinthető, ha készült az űrlaphoz, valamint űrlap előnézet segítségével ellenőrizhető, hogy tényleg ez-e az általunk választandó űrlap.

 Ha az indítandó ügyéhez nem talál a listában megfelelő űrlapot, akkor sajnos ezen a felületen nem tudja ügyét elindítani. Ez esetben megoldás lehet, ha az önkormányzat oldaláról a megfelelő nyomtatványt letölti, kitölti, majd az e-papír szolgáltatáson keresztül beküldi. Erről részletesebben az ePapír szolgáltatásleírásnál olvashat.

 

  1. Űrlap kitöltés

Az űrlapok listájából az űrlap online kitöltését választva megjelenik a kitölthető űrlap.

Minden űrlap több lapból áll. Az első oldalon a beküldő adatai szerepelnek. Bejelentkezett ügyfeleknél ezek a mezők már kitöltöttek.

Az űrlap további oldala az oldal tetején megjelenő funkciósávon a fejezetek legördülő menü vagy a mellette lévő következő/előző fejezet gombot választva jeleníthető meg.

Illeték köteles űrlap kitöltésekor a pénzügyi teljesítés igazolása szükséges az űrlap benyújtásához, ezért az utalást az űrlap beküldése előtt érdemes megtennie, hogy az űrlapban kitölthetők legyenek az utalást igazoló adatok. Az eljárási illetéket a 10402991-49565452-57481076 számlaszámra kell utalnia.

 

  1. Űrlap ellenőrzés

Ha végzett az űrlap kitöltésével, akkor válassza az ellenőrzések futtatása funkciót. Ennek eredményeként kaphatunk egy hibalistát azokról a mezőelemekről amit még ki kell töltenie, vagy ahová hibás adatott adott meg.

 

  1. Űrlap beküldés: Ha az ellenőrzés nem talált hibát akkor az űrlap beküldése funkciót választva az űrlap beküldése elindul. Az elküldött űrlapról egy feladás igazolás érkezik meg az ügyfélkapujába, ezzel igazolva, hogy elküldte az űrlapot.

 

  1. Letöltési igazolás: Az űrlap beküldését követően egy-két munkanap elteltével meg kell érkeznie a letöltés igazolásnak, mely azt igazolja, hogy a Hivatal letöltötte a benyújtott űrlapot és érkeztetve lett az iktató rendszerben.