e-Papír szolgáltatás használata

Mikor használjon ePapír szolgáltatást?

  • Abban az esetben, ha az OHP oldalán nem található olyan űrlap, ami megfelelő lenne az ügy indításához
  • Egy egyszerű levelet szeretne hitelesítve beküldeni az adott önkormányzathoz/hivatalhoz
  • Ha letöltött az önkormányzat honlapjáról egy nyomtatványt (akár word, akár pdf formátumban) amit kitöltött (akár elektronikusan, akár kinyomtatva majd beszkennelve), akkor fájl csatolással beküldheti.

Lépések a bejelentkezéstől az ePapír beküldésig:

  1. ePapír portál betöltése: Az ePapír portál eléréséhez keresse fel a http://epapir.gov.hu címet böngészőprogramon keresztül.
  2. Bejelentkezés: Ki vagyok én? A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) segítségével tehető meg. Például Ügyfélkapus azonosítást választva, a felhasználói név és jelszó megadásával.
  3. e-Papír levél megírása. Megjelenő űrlap kitöltése.
  4. Tovább a csatolmányok megadásához.
  5. Véglegesítés, beküldés.

Részletesen

  1. Az ePapír szolgáltatás eléréséhez keresse fel a https://epapir.gov.hu címet böngészőprogramon keresztül.

 

  

  1. Bejelentkezés: A bejelentkezést választva a KAÜ szolgáltatás jelenik meg, ahol többféle azonosítási mód közül választhat.

A legegyszerűbb bejelentkezés mód az Ügyfélkapun keresztül történő azonosítás. Ezt választva meg kell adnunk az ügyfélkapu létrehozásakor kapott felhasználónevet és jelszót.

Lehetőség van eSzemélyi használatával azonosítást elvégezni. Ehhez szükséges, hogy elektronikus személyi igazolvánnyal rendelkezzen, valamint az ezt olvasni képes eszköz a számítógéphez legyen csatlakoztatva.

A harmadik lehetőség a telefonos azonosítás.

 

  1. e-Papír levél megírása.

A megjelenő űrlap több elkülönített részből áll.

  • Személyi adatok: ePapírt beküldő személyi adatai jelennek meg. Az adatok a bejelentkezésből származnak.

Viselt név, Születési név, Anyja neve, Születési hely, Születési idő

  • Témacsoport és ügytípus kiválasztása

Válasszon a legördülő listából megfelelő témát és ügytípust.

  • Címezett kiválasztása: Melyik önkormányzatnak kívánja elküldeni az ePapírt

Kezdje el gépelni az önkormányzat nevét és válasszon a legördülő menüpből.

  • Hivatkozási szám: kitöltendő, ha az ePapírt egy folyamatban lévő ügyhöz kapcsolódóan nyújtja be. Ez lehet egy iktatószám.
  • Levél tárgya
  • Levél szövege: Szabadszöveg.

 

  1. Tovább a csatolmányok megadásához:

Ha minden adatot kitöltött a levél beküldéséhez, akkor tovább léphet a csatolmány megadásához. Ha valami még hiányos, akkor a rendszer piros kerettel kiemeli az ellenőrizendő adatokat.

Húzza ide, vagy tallózza a feltöltendő fájlt.

A megjelenő űrlap több elkülönített részből áll.

Ha megtörtént, akkor tovább léphet a véglegesítéshez.

  1. Véglegesítés

A véglegesítésnél áttekintheti a beküldendő ePapírt. Küldés gombara kattintva megérkezik a választott önkormányzat hivatali kapujába. Az elküldött ePapírról feladásigazolást kap az ügyfélkapujába. A letöltés igazolás egy-két munkanapon belül kell megérkeznie, ami igazolja, hogy az önkormányzat/hivatal letöltötte és érkeztette a beküldött dokumentumot.