.
Társaságunk 2021. évben folytatja a házhoz menő rendszerű lomtalanítást.
Az Önök településén 2020 november elsejétől hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokat a Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit KFT. látja el.
A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére.
A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezzük a lomtalanítást. A beérkező igények feldolgozása és azok sikeres teljesítése érdekében 2021-ben négy ütemben végezzük településeink lomtalanítását.
Veresegyházon az első ütemben történik a lomtalanítás:
Lomtalanítási igények leadása: 2021. február 8. – március 12. Lomtalanítás várható időpontja: 2021. március 1. – április 10. |
Az igénybejelentés feltételei:
Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.
Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó "lomtalanítási igények leadása" időpontjában adhatja le, melynek ütemezését mellékletünk tartalmazza. Ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.
Az igénybejelentés történhet:
Lomtalanítás folyamata:
A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, erőforrásunkhoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajelzünk a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az általunk visszaigazolt napon Kollégáink az Ön által megjelölt címen fognak jelentkezni.
Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a Közszolgáltató részére a lomhulladékokat.
Lomnak minősül, a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.
Lomtalanításkor átadható hulladékok:
A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.
A lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Társasházak esetén: A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja. Amennyiben közös költségbe van építve a díjfizetés, úgy a társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során KIZÁRÓLAG a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére. A közös képviselő felelőssége, hogy a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon. Akadályoztatása esetén megbízottja vesz részt, melyről előzetesen írásban tájékoztatja Társaságunkat név, cím és telefonos elérhetőség megadásával.
A társasházi igénybejelentéseket 2 részre lehet kategorizálni.
- Közös költségbe épített hulladékszállítási díjfizetés
- Egyéni, lakásonként történő díjfizetés
Mindkét esetben igénybejelentő kitöltésével lehet jelentkezni a lomtalanításra!
Fontos, hogy elsődlegesen fel kell mérni az igényeket, mert az fogja meghatározni a lomtalanítás menetét.
Kizárólag olyan személy illetve társasház igényelhet lomtalanítást, akinek nincs díjhátraléka.
Ezért fontos, hogy felhasználói azonosító szerepeljen minden igénybejelentésnél, hiszen csak ez alapján ellenőrizhető a díjfizetés.
Közös költségbe építve:
A társasház Közös Képviselője tudja bejelenteni az igényt. Díjfizetés hátralék esetén kizárólag csak a Közös Képviselő intézkedhet.
Az igényeket fel kell mérni (nagyságrendileg mennyi lakást mennyi m3-ben érint)
A felmérés eredményét jelezni kell a közszolgáltató felé, aki meghatározza a szükséges kapacitást.
Gyakorlatban azt jelenti, hogy pár lakás esetén (max.10 lakás) tömörítős gyűjtőautó megy ki a címre egy előre leegyeztetett időpontban.
Amennyiben több háztartást érint, úgy nagyméretű konténer kerül kihelyezésre szintén egy előre megadott időpontban.
Egyéni, lakásonkénti díjfizetés:
Közös Képviselő segítségét abban kérjük, hogy a társasházban élők számára csak információt adjon át a lomtalanítás lehetőségéről.
A lakóknak fontos átadni, hogy pontosan, a lépcsőház egyértelmű megjelölésével adják be egyénileg a jelentkezést!
Díjhátralék esetén értesítést küldünk az érintett személynek, aki bejelenti az igényt.
Társasházi lomtalanítási igényt a Közös Képviselő nyújthat be társaságunk felé.
Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!
A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékok nem kerülnek elszállításra!
NeoSoft Informatikai Szolgáltató Kft. 2022©. ALL Rights Reserved.